Używany iPhone ale wciąż na gwarancji – czy warto?

Jak możesz skorzystać z gwarancji na iPhone’a?

Aby skorzystać z gwarancji na iPhone’a, należy skontaktować się z przedstawicielem Apple w sklepie detalicznym należącym do Apple lub z Autoryzowanym Serwisem Apple. Najpierw muszą ustalić, czy używany iPhone wymaga serwisu. A jeśli tak, to poinformują Cię, w jaki sposób będzie świadczona usługa gwarancyjna. W takim przypadku będziesz musiał przesłać urządzenie do sklepu Apple Store lub centrum serwisowego Apple za pomocą przesyłki podręcznej lub pocztą.

Jak Apple rozpatruje roszczenie gwarancyjne na iPhone’a?

Apple może rozwiązać problem z gwarancją na trzy sposoby. Najpierw spróbują naprawić iPhone’a przy użyciu nowych lub wcześniej używanych części, które zapewnią taką samą wydajność i niezawodność jak zupełnie nowa część. Za Twoją zgodą mogą wymienić Twój iPhone na gwarancji na zupełnie nowy lub certyfikowany odnowiony model, który ma takie same parametry jak przesłany telefon. W przypadku, gdy dwie poprzednie opcje nie zadziałają, Apple może zwrócić Ci cenę zakupu.

 

Co należy zrobić przed wysłaniem telefonu iPhone do serwisu gwarancyjnego?

Jest kilka bardzo ważnych rzeczy, które musisz zrobić przed wysłaniem iPhone’a do serwisu gwarancyjnego.

  1. Powinieneś wykonać pełną kopię zapasową informacji zawartych na Twoim urządzeniu.
  2. Usuń wszystkie poufne informacje lub jeszcze lepiej sformatuj iPhone’a.
  3. Wyłącz wszystkie hasła bezpieczeństwa. Po serwisie gwarancyjnym system operacyjny telefonu prawdopodobnie zostałby sformatowany i zaktualizowany do najnowszej wersji iOS. Firma Apple nie ponosi odpowiedzialności za utratę informacji w trakcie obsługi gwarancyjnej.

Czy gwarancja na iPhone’a jest „międzynarodowa”?

Zgodnie z aktualnymi warunkami gwarancji firmy Apple „od kwietnia 2022 r. do chwili obecnej”, firma Apple może zreperować lub wymienić produkty Apple, takie jak iPhone’y, w kraju, w którym dostępna jest usługa międzynarodowa.

Ale nie ma wyraźnej wzmianki, że iPhone’y mają międzynarodową gwarancję. Można więc bezpiecznie założyć, że nie jest to gwarancja międzynarodowa.

„Apple może ograniczyć obsługę gwarancyjną iPhone’a, iPada, Apple TV i HomePod do kraju, w którym Apple lub jego autoryzowani dystrybutorzy pierwotnie sprzedawali urządzenie”.

Dokumentacja gwarancyjna Apple daje wskazówki, że międzynarodowy serwis gwarancyjny może nie być dostępny wszędzie. Stwierdza również, że „Apple ma prawo ograniczyć serwis gwarancyjny iPhone’a tylko do kraju, w którym Apple lub jego autoryzowani dystrybutorzy pierwotnie sprzedali urządzenie. Byłem tego świadkiem kilka razy, gdy klient narzekał, że nie może uzyskać udanego roszczenia gwarancyjnego w Zjednoczonych Emiratach Arabskich na iPhone’a z innego hrabstwa.

Technicznie rzecz biorąc, gwarancja na iPhone’a nie jest gwarancją międzynarodową. Mimo że w większości przypadków Apple nadal świadczy usługi gwarancyjne na całym świecie. To chyba z dobrej woli.


Opublikowano

w

przez

Tagi: