Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy?

11 kwietnia, 2022 0 przez Kony

Klienci przyjęli zakupy online. Podczas gdy pandemia przyspieszyła przejście na sprzedaż i zakupy online, zmieniło się zachowanie konsumentów — i nie ma odwrotu.

W ankiecie przeprowadzonej przez Wakefield Research dla  raportu Square Future of Retail konsumenci twierdzą, że dokonują średnio 37% swoich miesięcznych zakupów w sklepach detalicznych online. Zakupy online są szczególnie popularne wśród rodziców i osób mieszkających na obszarach miejskich, które twierdzą, że obecnie około połowy zakupów dokonują online. A sprzedawcy wychodzą naprzeciw ich potrzebom. Sprzedawcy detaliczni twierdzą, że obecnie średnio 58% ich przychodów pochodzi ze sprzedaży produktów online .

Jeśli chcesz wykorzystać ten trend, w tym artykule szczegółowo opisano, jak rozpocząć działalność ze sklepem internetowym dla restauracji, marek detalicznych i firm usługowych. Budowanie sklepów internatowych jest łatwe, sam się przekonujesz.

Jak założyć sklep internetowy?

Aby rozpocząć sprzedaż online, musisz utworzyć witrynę eCommerce lub stronę zamówień online. Następnie musisz wymienić produkty, skonfigurować płatności i zbudować działalność biznesową online, która obejmuje realizację zamówień, wysyłkę, podatek od sprzedaży i inne. Square Online  ma wszystko, czego potrzebujesz do handlu elektronicznego, dzięki czemu możesz szybko i łatwo rozpocząć pracę.

1. Zacznij od biznesplanu.

Biznesplan to miejsce, w którym określasz przyszłe cele firmy i sposób ich osiągnięcia. Pomyśl o tym jako o przewodniku prowadzącym do sukcesu i wszelkich potencjalnych przeszkodach, jakie możesz napotkać. Tworzenie sklepów internetowych zaczyna się od biznesplanu.

Oto przegląd tego,  co powinien zawierać Twój biznesplan:

  • Streszczenie: najważniejszy opis Twojej firmy i sposobu, w jaki zamierzasz osiągnąć swoje cele, patrząc w przyszłość na trzy do pięciu lat
  • Opis firmy:  Twoja prezentacja windy, która zwięźle przedstawia Twój pomysł na biznes
  • Analiza rynku:  Aktualny krajobraz rynku i opis, który  identyfikuje rynek docelowy
  • Analiza konkurencji :  strategiczne badanie, które przedstawia informacje o konkurentach w kosmosie
  • Linia usług i produktów: Szczegóły dotyczące rodzaju oferowanego produktu
  • Plan operacyjny i zarządzania:  Jak planujesz rozpocząć i prowadzić codzienne operacje oraz zarządzać nimi
  • Względy finansowe:  analiza  finansowa całego kapitału potrzebnego do założenia, prowadzenia i rozwoju firmy, potencjalnie obejmująca pożyczki biznesowe

2. Określ koszty uruchomienia.

Istnieje wiele kosztów początkowych, które ponoszą wszyscy właściciele firm, rozpoczynając nowe przedsięwzięcia. Aktywne tworzenie rezerw na wydatki pomoże Ci śledzić kapitał obrotowy lub miarę płynności Twojej firmy.

Niektóre typowe koszty uruchomienia sklepów internetowych obejmują:

  • Rachunki i media: Rozważ rachunki i media związane z Twoją firmą. Zarówno internetowe, jak i tradycyjne firmy detaliczne mogą ponosić rachunki związane z subskrypcjami usług hostingowych w ich witrynach internetowych, oprogramowaniem do obsługi klienta, systemami w punktach sprzedaży lub oprogramowaniem księgowym.
  • Sprzęt i materiały: Przemyśl potrzeby w zakresie zapasów, własności i  sprzętu , które są związane z Twoją działalnością internetową, aby móc określić, czy najlepiej jest posiadać lub wydzierżawić te materiały.
  • Materiały marketingowe: Możesz polegać na marketingu drukowanym lub cyfrowym, aby zwiększyć świadomość i sprzedaż swojej firmy. Pamiętaj o wszelkich kosztach związanych z drukowaniem lub dystrybucją materiałów marketingowych.
  • Wydatki pracownicze: jeśli planujesz zatrudnić zespół, uwzględnienie wynagrodzeń, w tym własnych  i  świadczeń pracowniczych  , pomoże Ci  lepiej zarządzać przepływami pieniężnymi  i planować z wyprzedzeniem w miarę  rozwoju firmy .

3. Wybierz i zarejestruj nazwę domeny.

Jeśli nie masz witryny, musisz kupić domenę . Niektóre platformy eCommerce pozwalają kupować je bezpośrednio od nich lub możesz skorzystać z rejestratora domen. Twoja domena powinna być nazwą Twojej firmy, jeśli jest dostępna, lub czymś, co pasuje do Twojej marki, produktów lub usług.

Dobra nazwa domeny powinna być krótka i łatwa do udostępnienia. Unikaj cyfr, łączników, podkreśleń i symboli, które są trudne do zapamiętania. Połącz nazwę domeny ze swoją firmą. Jeśli nazwa Twojej firmy jest niedostępna, dodaj prefiks lub sufiks.

Koniecznie skontaktuj się z radcą prawnym, aby upewnić się, że nie wpadniesz w kłopoty, wybierając nazwę domeny, która może być łudząco podobna do marki innej firmy.

4. Wybierz swoją platformę eCommerce.

Pomyśl o funkcjach, których potrzebujesz na etapie, na którym znajduje się Twoja firma, i na jakim chcesz być w ciągu najbliższych kilku lat. Możesz wybierać spośród planów, które zawierają coraz bardziej zaawansowane funkcje, takie jak kalkulator kosztów wysyłki w czasie rzeczywistym, zintegrowane etykiety wysyłkowe, wiadomości e-mail o porzuconych koszykach dla klientów, opcje prezentów i niestandardowe domeny. Istnieją bardziej solidne plany, aby zaspokoić potrzeby Twojej firmy w miarę jej rozwoju.

5. Stwórz i dostosuj swoją stronę.

Chcesz stworzyć stronę internetową, która  odzwierciedla Twoją markę  i ma sens dla Twojej firmy, niezależnie od tego, czy jesteś sprzedawcą detalicznym, restauratorem, dostawcą usług profesjonalnych, czy wieloznacznikiem. Konfigurowalny kreator sklepów internetowych oferuje elastyczne projekty, aby stworzyć idealny układ dla Twojej firmy. Możesz wybrać kolory, czcionki i elementy układu, które najlepiej pasują do handlu detalicznego, restauracji i usług. Projekty zostały również zoptymalizowane pod kątem przeglądania mobilnego, ponieważ wiele zakupów online odbywa się na telefonach konsumentów.

Szukasz najlepszego sposobu na zaprezentowanie swoich produktów w Internecie? Oto porady i wskazówki dotyczące Square dotyczące fotografowania produktów .

6. Przyjmuj bezpieczne płatności.

Od razu przyjmuj płatności online i osobiście za pomocą systemów płatności. Platforma Square eCommerce akceptuje wszystkie główne karty i możesz otrzymywać przelewy już następnego dnia roboczego z opłatami manipulacyjnymi eCommerce wynoszącymi 2,2% za transakcję wirtualną lub mniej. Dodatkowo, korzystając z platformy Square eCommerce, nie będziesz ponosić dodatkowych kosztów związanych z zarządzaniem zgodnością PCI.

7. Zarządzaj zapasami i wysyłką.

„Zainwestuj czas, aby zdigitalizować swoją firmę, katalogując swoje zapasy w systemie cyfrowym, z wysokiej jakości zdjęciami każdego przedmiotu”, mówi David Rusenko, szef eCommerce w Square. „To inwestycja z góry, ale umożliwia sprzedaż na różnych platformach”.

Po skonfigurowaniu do przejścia do trybu online chcesz się upewnić, że  zarządzanie zapasami jest zsynchronizowane w  różnych kanałach, aby przypadkowo nie sprzedać produktów, których nie ma w magazynie. Square Online  współpracuje z  Square Point of Sale  i  Square Dashboard  , aby automatycznie synchronizować zamówienia, towary i zapasy online i osobiście. Unikaj nadmiernej sprzedaży zapasów między wieloma lokalizacjami i łatwo śledź realizację i wysyłkę.

Czy rozważasz drop shipping, metodę realizacji sprzedaży detalicznej, w której firma nie przechowuje sprzedawanych produktów w magazynie? Tutaj mamy szczegółowy przewodnik .

8. Przesuń strategię tak, aby obejmowała wszystkie kanały sprzedaży.

Strategia wielokanałowa zapewnia  klientom bezproblemowe zakupy, zarówno osobiście, jak i na urządzeniu mobilnym lub komputerze. Sklep internetowy otwiera  możliwości marketingu wielokanałowego , które dają więcej możliwości promowania firmy w wielu kanałach. Omnichannel daje również kupującym więcej możliwości znajdowania i kupowania od Ciebie. To jest przyszłość handlu .

Przeniesienie firmy do sieci nie musi oznaczać wszystkiego albo nic. „Zwykłe rozpoczęcie od jakiegoś miejsca pozwala sprzedawać na nowe sposoby, teraz, gdy podróże zakupowe klientów stały się mniej proste” — mówi Megan Karande, kierownik ds. marketingu produktów w Square for Retail. „Chodzi o ustalenie, co działa dla Twojej firmy i co sprawia, że ​​jest łatwiej będzie Ci sprzedawać w nowych kanałach.”

„Postępy, które zaobserwowaliśmy, będą kontynuowane dopiero po pandemii” – dodaje Rusenko. „Zmiany nie są sposobem na przetrwanie — są trwałe i na nowo definiują, jak może wyglądać znaczące doświadczenie handlowe”.

Wielu detalistów eksperymentuje z różnymi sposobami prowadzenia swojej działalności, niezależnie od tego, czy jest to próba sprzedaży hurtowej lub nowej linii produktów, czy też całkowicie inna branża. Wejście online sprawia, że ​​te zakłady są bardziej skuteczne. Wśród detalistów, którzy sprzedają online, średnio 58% ich przychodów pochodzi ze sprzedaży online. Spośród detalistów ankietowanych przez Square, jeden na sześciu twierdzi, że wszystkie ich przychody pochodzą ze sprzedaży online, a 36% twierdzi, że jest bardzo prawdopodobne, że będą sklepem wyłącznie online w 2021 roku i później.